DÜNYADA SOSYAL BİLGİLERİN İŞLENİŞİ…

DÜNYADA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖRNEKLER

SUUDİ ARABİSTAN

  • Suudi Arabistan’da okutulan sosyal bilgiler dersi Peygamberin Hayatı ve Dört Halife Tarihi, Fiziki Coğrafya ve Vatandaşlık derslerini içerir.
  • Hedef, içerik ve öğrenme-öğretme süreçlerinde ise ülkenin yönetim şekli olan teokratik krallığın etkisi görülmektedir.
  • Derslerin içerikleri vatandaşlık aktarımına dayalı yaklaşım özellikleri göstermektedir.
Untitled-2
Cuma çıkışı eğitim hakkında tartışan Suudi öğrenciler
  • Ülkedeki eğitim felsefesinin davranışçı yaklaşıma uygun olabileceği, ulus-devlet ideolojisine uygun,devletin istediği vatandaş tipini yetiştirme hedefine dayalı bir eğitim anlayışı olduğu görülmektedir.
russian1
Suudi Arabistan’da nadir rastlanılan bir durum
  • Suudi Arabistan’da uygulanan bu eğitim anlayışı Türkiye’de bundan önce kullanılan eğitim anlayışıyla paralellik göstermektedir. Şuan ise Türkiye’de uygulanan eğitim programlarının yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmıştır.

DANİMARKA

1446629367_2686182-24694899-2b7f0c23b3220df5dc64b0ed54c576cf
Danimarka’da derse katılım sağlayan öğrenciler
  • Sosyal bilgiler dersi vatandaşlık bilgilerini ve becerilerini içeren bir yapıya sahiptir.
  • Sosyal bilgiler dersi aracılığıyla toplumun değerlerine saygılı, demokratik topluma aktif bir  şekilde katılan ve yaşadığı toplumun gelişmesi için katkıda bulunan bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
  • SONY DSC
  • Danimarka’nın siyasi sisteminin ve parlamenter tarihinin temel özelliklerini,
  • Avrupa Birliği ve Danimarka arasındaki politik karar vermeye yönelik etkileşimi ifade etmek,
  • Danimarka çok kültürlü yapıya sahip bir ülkedir.Bu durum kişiler arasında karşılıklı anlayışının oluşturulması gerektiği düşüncesini ortaya çıkarmaktadır.Dolayısıyla programda öğrencinin farklı bakış açılarını görmesi gerektiğine,bunun için gerekli deneyimin öğrenciye kazandırılması gerektiğine değinilmektedir.